Op woensdag 23 februari organiseert het Go! Atheneum een infoavond. Deze infoavond start om 18h30.

We hopen jullie in levende lijve te mogen ontvangen, maar zullen desnoods - als de coronamaatregelen dit vereisen - een online infoavond organiseren.

Je kan inschrijven voor de infoavond van woe 23 februari. We houden je dan op de hoogte i.v.m. de infoavond en zullen nog info doorsturen.

Deel dit artikel:
FaceBook  Twitter

Elke ouder kan zijn kind inschrijven in het Atheneum, na instemming met haar pedagogisch project en het schoolreglement... en voor zover gekozen wordt voor een studierichting die nog niet volzet is.
(meer info vind je terug op naarschoolinaalst.be,en meer specifiek de overzichtspagina van het atheneum)

De inschrijvingen op schooldagen gebeuren na afspraak, (tel.: tel:053/46 64 00 ):

  • van 08:30 tot 12:00
  • Van 13:00 tot 16:30 (niet op woensdag)

 Gelieve bij de inschrijving de identiteitskaart van de leerling mee te brengen en indien mogelijk, het laatste rapport. Bij inschrijving is de aanwezigheid van een ouder vereist.

U kan uiteraard bij vragen altijd de school contacteren op het nummer tel:053/46 64 00

 (merk op: op dit moment is het tweede jaar volzet, er kan dus voor geen enkele basisoptie van het tweede jaar ingeschreven worden)

Inschrijvingen eerste leerjaar 2022-2023

Elke ouder kan zijn kind inschrijven in het Atheneum, na instemming met haar pedagogisch project en het schoolreglement én voor zover de capaciteit van de school niet overschreden is. De capaciteit en vrije plaatsen zijn terug te vinden vanaf 25 januari op de website naarschoolinaalst.be

Het GO!Atheneum behoort tot het LOP-gebied Aalst (Lokaal Overlegplatform). Alle hieronder vermelde data zijn bekend bij het LOP. De school schrijft chronologisch in.

Er zijn 3 inschrijvingsperiodes:

Periode 1: Start voorrangsperiode voor broers en zussen + kinderen van personeel

Vanaf dinsdag 1 februari 2022 tot en met 25 februari kunnen zich reeds inschrijven

  • de kinderen die reeds een (half-)broer of (half-)zus op onze school hebben
  • de kinderen van personeelsleden van onze school

Periode 2: Start inschrijvingen sociale mix (looptijd = 2 weken)

Van zaterdag 12 maart 2022 9h. tot en met 28 maart 2022 om 16h: Sociale mix-periode: iedereen mag inschrijven! De school schrijft alle kinderen in, maar in deze periode moet de school zich houden aan vooraf afgesproken aantallen voor bepaalde groepen. Het inschrijvingsrecht – in voege sinds 1 september 2012 – wil de sociale mix bevorderen en voorziet in alle scholen binnen een LOP-gebied een voorrangsperiode voor indicatorleerlingen.

Indicatorleerlingen zijn:

  • kinderen van wie de moeder geen diploma secundair onderwijs heeft en geen studiegetuigschrift van het zesde jaar secundair onderwijs;
  • kinderen uit gezinnen die vorig schooljaar recht hadden of dit schooljaar recht hebben op een schooltoelage;
  • kinderen van ouders die behoren tot de trekkende bevolking;
  • kinderen die buiten het gezinsverband leven.

Eens de maxima van indicatorleerlingen en niet-indicatorleerlingen bereikt zijn, wordt elke nieuwe inschrijving van leerlingen die wensen in te schrijven, geregistreerd als een uitgestelde inschrijving, dit in chronologische volgorde.Wanneer deze voorrangsperiode voorbij is, worden deze uitgestelde inschrijvingen omgezet in gerealiseerde inschrijvingen.

Periode 3: Vanaf dinsdag 29 maart vrije inschrijvingen

Tijdens deze periode worden alle kinderen ingeschreven zolang er plaats is.

Wanneer de maximumcapaciteit van de school is bereikt, wordt een inschrijving voor het eerste jaar niet gerealiseerd. Deze leerlingen worden in het inschrijvingsregister genoteerd in chronologische volgorde bij ‘niet gerealiseerde’ inschrijvingen. Plaatsen die nadien vrijkomen worden ingevuld door de niet gerealiseerde inschrijvingen, en dit alweer in chronologische volgorde.

Samengevat:

Broers en zussen + kinderen van personeel

Vanaf 1 februari 2022
Sociale mix: iedereen kan inschrijven

Vanaf zaterdag 12 maart 2022

Vrij inschrijvingen

Vanaf dinsdag 29 maart 2022

 

Gelieve bij de inschrijving de identiteitskaart van de leerling mee te brengen en indien mogelijk, het laatste rapport.Bij inschrijving is de aanwezigheid van een ouder vereist.

U kan uiteraard bij vragen of voor een afspraak de school altijd contacteren op het nummer 053/46 64 00.

Deel dit artikel:
FaceBook  Twitter

Wie vorig jaar wou inschrijven voor het eerste jaar in het atheneum, diende dat te doen via het online aanmeldsysteem. Na 1 jaar wordt dit systeem, georganiseerd voor alle Aalsterse scholen, weer afgevoerd. 

 

Deel dit artikel:
FaceBook  Twitter

Ook dit schooljaar zijn wij genoodzaakt geweest om ons jaarlijkse pastafestival af te gelasten. Een evenement waarbij elk jaar de ouders, leerkrachten, (oud-)leerlingen en zovele anderen mekaar eens kunnen zien en wat bijpraten in een informeel kader. Daarbovenop vallen ook de inkomsten die we daarbij genereerden volledig weg.

Daarom hebben we de koppen nog eens bij elkaar gestoken en een alternatief bedacht. We verkopen een aperitiefpakket met als extraatje een set wenskaarten, gemaakt door onze leerlingen. We hopen zo ons onderwijs op een kwalitatieve manier te kunnen blijven verderzetten.

Pakket 1: (prijs 16 euro)

  • fles cava
  • zak chips paprika 200g
  • pakje Tuc-koekjes
  • pakje nootjes
  • 5 originele wenskaarten gemaakt door de leerlingen 

Pakket 2: (prijs 10 euro)

  • fles kinderchampagne (Kidibull)
  • zak chips paprika 200g
  • pakje Tuc-koekjes
  • pakje nootjes
  • 5 originele wenskaarten gemaakt door de leerlingen

Bestellen kan via de  het formulier  of via de QR-code. Volg de instructies op het formulier en schrijf het gepaste bedrag over (BE91 0682 0545 0976 – BIC: GKCCBEBB). Op donderdag 23 en/of vrijdag 24 december gebeurt op school de verdeling van de pakketten.

Tot slot hopen we – indien de omstandigheden en de maatregelen het toelaten – u in de lente toch nog eens (fysiek) te mogen verwelkomen op een ander evenement.

Hou het veilig en hopelijk tot snel!

Deel dit artikel:
FaceBook  Twitter

Op donderdag 21 oktober nemen alle vijfdejaars deel aan de YOUCA Action Day. Op die dag gaan de leerlingen één dag niet naar school. Ze gaan aan het werk. Het loon dat ze die dag verdienen gaat naar het goede doel.

Niet alleen dragen onze leerlingen daarmee bij aan een meer rechtvaardige en duurzame wereld, het is op de koop toe een fantastische leerervaring. Zo krijgen ze de kans om al eens echt te solliciteren, ontmoeten ze werkgevers en proeven ze voor één dag van het echte werkleven. De YOUCA Action Day draait om empowerment. Daarom moedigen we jongeren aan om zelf op zoek te gaan naar een job. Deze zoektocht werd voorbereid en zal opgevolgd worden tijdens de lessen Nederlands.

Met de opbrengst van de YOUCA Action Day steunen we enkele mooie jongerenprojecten in Brazilië, De Filippijnen en België. Meer informatie is alvast te vinden op www.youca.be.

Deel dit artikel:
FaceBook  Twitter
 

Go! Atheneum,
Graanmarkt 14, 9300 Aalst
Bauwensplein 13, 9300 Aalst
tel.: 053/46 64 00
E-mail: atheneum@atheneumaalst.be


Deze site maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen stemt u in met het gebruik hiervan.